PRESS/PUBLICATIONS

ENGLISH:

 ‘…. Claudia Robles Angel’s performance, for example, used wires that connected her brain to a system of projected images and sounds. What the audience received was a combination of pre-chosen images as well as the way that Angel’s brain was processing and reacting to them in real time. The other performances had similar arrangements, but Angel’s was the most extreme: watching her, the body became a wired machine, producing cold sounds and abrupt visuals very unlike what we associate with the brain, or with human feelings… ”  

by Adela Yawitz Berlin Art Link

 

 

”Dunkelheit. Ein in tiefes Schwarz getauchter Raum, der buchstäblich einer Blackbox gleicht. Nur schwer lassen sich die Umrisse einer Gestalt erkennen. Unvermittelt blitzen feine leuchtende Fäden auf – weiße und violette Lichtstränge, sternförmig angeordnet, intermittierend, kreisend, von einem surrenden Klangstrom begleitet. Welchen Ursprung aber haben Bild und Ton? Ausgangspunkt der interaktiven Performance MINDSCAPE (2016) ist nichts weniger als die menschliche Schaltzentrale: das Gehirn. Denn mit dem audiovisuellen Werk für Gehirnwellen, Licht und Surround-Sound macht die kolumbianische Medienkünstlerin Claudia Robles-Angel dessen elektrische Aktivität sicht- und hörbar. Mehr noch: Jede Aufführung beruht auf Echtzeit-Empfindungen, um daraus singuläre optische und akustische Projektionen einer im Titel angedeuteten ,Geistesschaft‘ zu generieren…”  

by Gerardo Scheige. Der Klang des Köerpers Neue Zeitschrift für Musik 2018/03 , Seite 56

 

Innogy Stiftung (click here)

Le Flash (click here)

General Anzeiger Bonn (click here)

HÖRTZ24  (click here)

Kölnischer Rundschau (click here)

 

RADIO UNAM – Testimonio de Oidas (Autorretrato sonoro) (click here)

UCV Valencia (click here)

FRANÇAIS:

 

 

 

• – Robles, C. The Human Body as an Audiovisual Instrument. Sound and Image Aesthetics and Practices. Andrew Hill editor, Routledge.  ISBN 9780367271466. Available for pre-order.preorder

• – Tense Present at KID KIBLA Multimedia Art Center. Online Catalogue ISSUU.  p. 70-71

• -Robles-Angel, C.; Scherffig, L.; Birringer, J.; Seifert, U.. Bio-medical Signals in Media Art ISEA 2017 Proceedings pages 720-29.  ISBN  978-958-759-161-3.

• –ENERGIE WECHSEL –an artist in residence project curated by Dr. Uwe Rüth at the IK Foundation Flushing.  2016.  ISBN  978-90-825344-05

• – Robles, C. 2015. Audiovisual: Perspectivas de una entidad indivisibleIDEAS SONICAS #14. CMMAS editor. pages 19 -23.

• – Zona de Convergencia at Museo de Arte Contemporáneo Bogotá. Online Catalogue ISSSUU

• – Robles, C. 2014. Audiovisual art: perspectives of an indivisible entity. CEC -eContact 15.4. This paper is available at: eContact15.4

• -Gernemann-Paulsen, A.; Robles Angel, C.; Seifert, U.; Schmidt, L.. Physical Computing and New Media Art – new challenges in events. 27. Tonmeistertagung, 2012, Proceedings (in print).

• -Robles, C. 2011. Creating Interactive Multimedia Works with Bio-data. NIME 2011 Proceeding Books ISSN: 2220 – 4792 / 2220 – 4806 /2220 -4814. This paper is available at: NIME2011